Čo je i Bobor ?
V roku 2004 založila prof. dr. Valentina Dagienė v Litve informatickú súťaž. Symbolom súťaže sa stal usilovný, inteligentný a čulý bobor, preto sa súťaž volá po litovsky Bebras (tento názov sa používa aj v angličtine na medzinárodných podujatiach) a po slovensky Informatický bobor. Úspešná súťaž sa odvtedy rozšírila do mnohých ďalších krajín. V školskom roku 2019/2020 sa konala súťaž v 54 krajinách a zapojilo sa do nej 2 977 217 žiakov.
Hlavným cieľom súťaže je podporiť záujem o informačné a komunikačné technológie (IKT) u všetkých žiakov. Súťaž chce iniciovať v deťoch využívanie IKT, posmeliť ich v intenzívnejšom a kreatívnejšom používaní moderných technológií pri učení sa.
Hoci v každej zúčastnenej krajine prebieha súťaž trochu inak, organizátori zo všetkých krajín sa raz ročne stretnú aby vytvorili spoločnú databázu úloh pre ďalší ročník súťaže. V roku 2020 sa stretnutie konalo virtuálne.
Súťažné kategórie
- Drobci: 2.-3. ročník ZŠ,
- Bobríci: 4.-5. ročník ZŠ,
- Na zodpovedanie 9 otázok v kategórii Drobci resp. 12 otázok v kategórii Bobríci má súťažiaci 30 minút
- Úspešní riešitelia sú všetci súťažiaci, ktorí dosiahli aspoň polovicu "kladných bodov". Teda úspešný riešiteľ musí v kategórii Drobec dosiahnuť aspoň 45 bodov a v kategórii Bobrík aspoň 60 bodov.
Dňa 8.11.2022 sa konalo súťažné podujatie aj v našej škole v 2. a 3. ročníku, úspešným riešiteľom sa stal Aleš Henisch - 3.A- získal 60 z 72 bodov. Blahoželáme.